6 Kasım 2008 Perşembe

Alternatif veya Demokratik eğitim-Lerna Babikyan

Eğitim

Lerna Babikyan'ın kaleminden Agos gazetesinde 24.11.2008'de yayınlanan bir makaleden alıntı ve yorumlara yer vereceğim.

Zorunlu eğitimin köşe taşları (matematik, fen, edebiyat, sosyal, tarih, coğrafya) dışındaki alanlara da yani, kendini keşfe çıkaran kişiliği geliştiren kapsamdaki eğitimlerin de artık önemi anlaşılmış durumda.

Sanırım aşağıdakilere benzer öncelikli soruları sormaktan kaçınmamamız gerekiyor, çünkü tekliğimiz/eşsizliğimiz zaman kaybetmeden keşfe değer doğrusu:
• Ben ne yapacağım şimdi?
• Gerçekten ne yapmak istiyorum?
• Ben kimim, ne severim,ilgi alanlarım nelerdir?

Çocuklarımız hatta bizler, kararlarımızdan ve eylemlerimizden sorumlu olmayı öğrenmekte çok gecikmiş bir durumda kalmamak için, son yıllarda sayılarının arttığına iyice tanık olduğumuz, düşünce ve duygularımızı şekillendiren yeni eğitim sistemleri hakkında öğrenci odaklı yaklaşımlara biraz kulak vermeliyiz.

Bunlardan “Alternatif eğitim veya Demokratik eğitim” yaklaşımı düşünme yetisini, açık fikirliliği ve empati yeteneğini öne çıkaran bakışıyla hoşgörüye dönüklüğü destekleyen ve ayrımcılığı azaltıcı etkiler yaratabilecek yanlarıyla son yıllarda oldukça ilgi çeker oldu. Yaklaşım sadece okul süreciyle kalmayıp eğitmenlerin eğitiminde, çokkültürlü ortamlarda veya göçmenlere dönük eğitimlerde olduğu gibi pek çok alt konuya da açılım sağlayabiliyor.

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

DALGIÇ Metafor Fantastik Hayalgücü İmgelem Rüya Çağrışım Hafıza Cumhur KOCALAR İSTANBUL TURKEY